Ohjelmoinnin peruskurssi Y2, kurssimateriaali

Aihepiiri: pelit

Etusivulle

Aihepiiri: pelit

Kolmiopalapeli


Toteuta kolmiopalapeli, jossa kolmion muotoiset palat on sijoiteltava kuusikulmion muotoiselle alueelle niin, että kahden kolmion yhteisellä laidalla on aina toisiaan vastaavat symbolit.

Esimerkki ratkaistusta kolmiopalapelistä. Esimerkissä symboliparit ovat: A-a, B-b, C-c ja D-d.

          ____________________
         /\   A    /\    B   /\
        /  \      /  \      /  \
       /D  a\A  A/a  d\D  C/c  c\
      /      \  /      \  /      \
     /____C___\/____B___\/___d____\
    /\    c   /\    b   /\   D    /\
   /  \      /  \      /  \      /  \
  /d  B\b  D/d  A\a  a/A  B\b  b/B  D\
 /      \  /      \  /      \  /      \
/____A___\/___c____\/___d____\/___D____\
\    a   /\   C    /\   D    /\   d    /
 \      /  \      /  \      /  \      /
  \A  C/c  D\d  B/b  a\A  C/c  D\d  a/
   \  /      \  /      \  /      \  /
    \/____D___\/___A____\/____A___\/
     \    d   /\   a    /\    a   /
      \      /  \      /  \      /
       \d  d/D  b\B  c/C  a\A  b/
        \  /      \  /      \  /
         \/___B____\/___A____\/

Vaatimukset


Helppo

Keskivaikea

Vaikea

Etusivulle